counter

söndag 20 december 2015

Årets bästa skivor, snart är listan här.

De senaste veckorna har jag jobbat på med att färdigställa min lista och som vanligt får man slita sitt hår. Vilka skall man ha med? Vilka är bra men inte bland de 20 bästa? Sen upptäcker man ju hela tiden fler skivor som har kommit och skivor från början av året som man hade glömt att dom kom i år. När jag började jobba med listan hade jag 44 skivor med, sen har det tillkommit typ 7 stycken som jag har tagit med och lyssnat på, det hann även dyka upp någon till som jag kände att jag inte kunde ta med helt enkelt för att jag inte hinner lyssna och göra en rättvis bedömning.

Nästa grej som är svår när det gäller att skriva om musik och väga skivor mot varandra är ju att olika skivor kan passa olika bra beroende på vilken dag det är, vilket humör, vilket sammanhang och så vidare, så därför skall inte placeringarna på listan tas på alldeles för stort allvar.

Det känns ju också hårt att behöva utelämna skivor som är riktigt bra, men jag har bestämt att min lista skall innehålla 20 skivor för att göra någon sorts begränsning, men några av skivorna som har varit med i mitt arbete och som inte kom med känner jag att jag ändå måste nämna, för det är fortfarande riktigt bra skivor som jag varmt kan rekommendera. Bland dessa kan jag nämna This gift is a curse - All hail the swinelord, Moloken - All is left to see, Refused - Freedom, Planetariet - Rymden, Monolord - Vaenir och Skraeckoedlan - Sagor, om det bara hade funnits fler siffror mellan ett och tjugo så hade dessa skivor också varit med.

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar