counter

måndag 2 maj 2011

Hellre Syket på valborg än valborg på Psyket

Tog mig in ändå till Universitetet och hann lyssna på Syket. Hade dock med mig en 8-åring som ville plocka tomburkar och spara pengar, så koncentrationen var väl inte helt på topp hela tiden. Syket passar nog bättre på en inomhusscen och där publiken vill se dom, nu var det blandat med barnfamiljer, pensionärer som tyckte att det var för högt, overallsfjantar och folk med studentmössa. Men trots det svåra läget tyckte jag att dom lyckades genomföra en bra spelning. Det har ju varit lite "krig" om i vilket fack man skall placera Syket men ju mer jag lyssnar ju mer är jag inne på att placera dom i shoegazefacket (norrländsk shoegaze för 10-talet)



De fantastiska gitarrmangelspartierna och de repetitiva gitarrslingorna får i alla fall mig att tänka på Ride, Slowdive, My bloody Valentine mm.



Nu måste jag bara se till att lägga vantarna på en vinylutgåva av "With love", helst skulle jag ju vilja få in några till distrot måste kolla upp det.


/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar