counter

lördag 22 januari 2011

Min bil gick sönder igår och jag var tvungen att åka buss hem från jobbet. I alla fall, inget ont som inte för nåt gott med sig. På bussen träffade jag Anton Sebbfolk, vars utställning på Schmäck jag har tipsat om i ett tidigare inlägg.
Det visade sig att han har en blogg där han lägger upp många av sina fina affischer. (bilden är lånad därifrån) Kolla in och njut! Skall visa dom för sonen imorgon, igår kollade vi på en massa pusheadbilder.

Idag åkte jag in till stan för att få hjälp att fixa bilen till en verkstad och medan jag väntade på bussen hem igen så hann jag med både att besöka Schmäck och ett antal vinylbutiker. (dock utan att köpa något, vilket inte hör till vanligheterna) På vägen hem lyssnade jag på Farflung - The Raven that ate the moon. När man sitter just bakom "dragspelet" i en gnisslande buss så blir det extra många dimensioner i deras urflippade spacerock, flera gånger var jag tvungen att lätta på lurarna för att avgöra om det var en spacig analogsynth eller bussen som lät. Påminde mig om när jag lyssnade på Lull på färjan över till gotland, jag somnade och när jag vaknade trodde jag fortfarande att skivan gick och tänkte, det här måste vara den längsta skivan jag har, men så var det naturligtvis inte, det var bara motorbullret från färjan som lät ungefär likadant. Antar att det inte är sånt som händer mainstreamfolket så ofta :-)
/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar