counter

torsdag 20 januari 2011

I gott sällskap!

För er som inte vet det så spelar jag i ett rockband som heter the Magic Lantern och vi sysslar med instrumental, experimentell musik som bygger ganska mycket på improvisation. Vi har funnits rätt många år, men har för det mesta inte gjort så mycket väsen av oss. En cdep släpptes 2007 av mig och Burnt toast vinyl och den ep´n finns även på Spotify.
Har knappt kollat vad det står om oss, men kom på igår att jag skulle läsa hur vi beskrevs. Tydligen är vi ett "post-everything band" Ok?, vet inte exakt vad dom menar, men antar att det är nånting som syftar på våra post-rockinfluenser. I alla fall, det jag vill komma till är att jag för första gången också läste listan på vilka andra band som kommer upp när man lyssnar på oss, och snacka om att vara i gott sällskap! White Rainbow, som jag bland annat skrev om här, Six Organs of Admittance, Autistic Daughters och Fire on Fire. 3 av dessa tillhör mina favoriter och att ens få nämnas i samma textruta som dessa är stort för mig. Fire on fire har jag inte hört, men måste väl kolla upp det.
The magic lantern har nu efter att under typ 3 års tid ha repat en gång varje sommar, ökat takten till ca 2 gånger i månaden, så det är ju en ökning med flera hundra procent, så nån spelning och kanske nån ny inspelning borde inte vara helt orimligt att tänka sig.
Har du inte spotify så kan man även lyssna på myspace. (eller beställa skivan direkt från mig, 60 kr kostar den)

/Krister
Soundtrack: Seven nautical miles - every ocean reversed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar