counter

tisdag 14 december 2010

Konstens födelsedag!

Sveriges radio anordnar party för att fira Art´s birthday och man har lyckats med konststycket att få dit LUSTMORD. 3:e gången i hans snart 30-åriga historia som han spelar live. I Stockholm, på södra teatern, Gratis!!!, Tyvärr är det ju inte gratis att ta sig dit, och med tanke på att jag ganska nyss har varit till huvudstaden för att se Neubauten så blir det nog ingen resa för mig. Tror att p2 sänder konserten live, men det är väl kanske inte riktigt samma sak. Får väl se om det är någon som hittar på nåt på art´s birthday här i umeå nu när Anders har flyttat till Luleå.

En annan typ som jag mer än gärna skulle se live dyker också upp i Stockholm i Januari. Nämligen Steve Reich som spelar på Stockholms konserthus den 26:e Januari.

Nu börjar jag hålla tummarna för att någon av Umeåfestivalerna skall släppa nåt riktigt coolt. Det finns ju både House of Metal, Umeå Open och M.A.D.E. att hoppas på. Den sistnämnda har väl inte börjat släppa något än och de två första har inte gjort några sensationella släpp hittills. Visst, Ghost på HoM kan vara kul och jag är ju ett gammalt Bob Hund fan (bokade till Umeå Open) men inget va dessa är något som får mig att på en gång köpa biljett. Nej, tänk om M.A.D.E. kunde boka Tom Waits, Rhys Chatham eller varför inte LUSTMORD?


/Krister
Ps. Bilden på Brian Williams aka LUSTMORD är lånad från Sveriges Radios Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar