counter

fredag 5 november 2010

Soundtrack för Stockholmsresan

Tjuvstartar redan på morgonen med att åka buss till jobbet. Eftersom jag börjar senare måste jag ta buss via Holmsund och sen gå från stan ut till Teg, men som sagt, med bra musik i lurarna är promenader aldrig nåt problem. Hann med halva Pyramids with Nadja skivan samt de första fem låtarna på Electric Wizard - Dopethrone. Bra start på dagen! Efter jobbet promenerade jag ut till Umeå City Airport, hann med resten av Dopethrone och hann börja med Birchville Cat Motel - Chi Vampire, men fick stänga av ombord på planet, rätt svårt att urskilja vad som var motorljud och vad som var musik :-) Men framme i Stockholm så blev det Chi Vampire på hög volym, sista låten (titelspåret) är bland det grymmaste dronekross man har hört. Komplett med mässande munkröster, ett riktigt fantastiskt dronemästerverk. I Solna centrum byter jag från buss till tunnelbana och byter från Birchville till Pelican "Australasia" måste nog revidera min Pelicanhistoria, har som fått för mig att "the fire in our..." var mästerverket, troligen för att jag hörde den först, men nuförtiden är jag mer inne på att det är Australasia som är den bästa.
Skivan räckte precis in i hallen hos brorsan, så nu har vi käkat pizza och gått igenom halva youtube och spotify.

/Krister
Sountrack till det här inlägget -Fred Åkerström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar