counter

fredag 12 november 2010

Ha! Vad var det jag sa!

I mitt förra inlägg skrev jag om att Bob hunds hemliga spelning skulle kunna vara på Umeå Open, och i dagnes VK kan man läsa vad? Jo att Bob hund kommer till Umeå Open. Bob hund och Säkert är de enda släppta artisterna hittills, Säkert! var väl inte så oväntat. Antar väl att jag förr eller senare måste lyssna på henne, har knappt hört henne varken som Säkert! eller som Hello Saferide, men det kanske snart är dags, precis som det kanske är dags att lyssna på Håkan Hellström. Det är ju väldigt många som skriver så mycket positivt om dom hela tiden. Tror dessvärre att det är en av orsakerna till att jag inte riktigt har kommit mig för att lyssna på dom.
Bob hund kan nog bli kul att se live igen, det var ganska många år sen nu. Får bara hoppas att Umeå Open klämmer fram några riktigt intressanta internationella artister i år.


Här följer min önskelista på artister som jag vill se på Umeå Open, en del realistiska, en del inte.

Tom Waits, Motorpsycho, Silverbullit, Ikons, Radiohead, Smog (eller Bill Callahan), Tortoise, a place to bury strangers, final, Nadja, Fear falls burning, Cult of luna, Rickard Jäverling, Sigur ros, Jesu, Jonathan Johansson, Juana Molina för att nämna några.


/Krister
Soundtrack: Ohm - The Black River 7"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar