counter

torsdag 28 oktober 2010

Jazz och pop på samma gång

Jazzfestivalen har kört igång. Men för min del blir det endast en kort visit på fredagkväll. Finns säkert annat som skulle vara intressant också, men jag har inte riktigt kommit till jazzstadiet än. Får räcka med att en sån gammal hårdrockare som jag numer lyssnar på country, singer/songwriters, synth, ambient mm. Jazzen lär väl komma i sinom tid. I alla fall tänkte jag gå och se och höra Loney, Dear och Ståhl trio. Du kan läsa mer om konserten här.

Loney, dear är väl utan alltför mycket konkurrens sveriges bästa poporkester. De halvgalna uptempo åtarna och de otroligt vackra balladerna håller allt en klass en bit över det normala i popsverige. Tänk Sufjan Stevens, Flaming Lips och Iron and Wine i en skön mix. Hur det kommer att låta tillsammans med en jazztrio vet jag inte, men det är just därför man helt enkelt måste dit.

Ses där!

/Krister

Obs! Bilden har jag lånat från Loney, Dears myspacesida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar