counter

lördag 18 september 2010

Det nya arbetarpartiet


Fick den här bilden. Antar att det är någon som har trixat ihop ett eget klistermärke. Annars vinner dom ju VM i historielöshet, men vem vet, Carl Bildt sa ju häromdan att det inte finns nån främlingsfientlighet i Sverige. (kanske inte där han bor, där finns det knappast några främlingar att vara fientliga mot, ännu en moderat med bra verklighetsuppfattning) Beror ju förstås på vad man anser vara fientlighet, om man är van med Lundin Oils takter från Sudan, så kanske glåpord, misshandel och diskriminering vid sökande av jobb och lägenheter inte är så farligt, vad vet jag?
När Maud säger att hon vägrar sitta i en regering med en kommunist så gör hon ju det mest för att hon vet att så fort ordet nämns så skrämmer det slag på massa folk. I själva verket så har väl dagens vänsterparti ungefär lika mycket gemensamt med sovjetkommunism som moderaterna har med NSDAP (som ju högerpartiet, moderaternas föregångare, stödde och samarbetade med (dom kallade sig ju också för arbetarparti) Nu skall jag inte anklaga moderater för att vara nazister, det finns tillräckligt många skäl ändå att rösta bort dom. Här är ett: ‎"De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar" - Socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson (M) i SvD 15/8-07.

Till er som undrar när jag skall börja skriva mer om musik igen, så kan man väl säga att så fort valet är över så lär det bli mer musik och mindre politik igen. Har nästan hur mycket som helst som jag vill skriva om, så kan nån bara skicka mig en låda med tid så kan jag skriva konstant.

/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar