counter

onsdag 23 juni 2010

Knark och cigaretter.

Lyssnade på Nationalteatern idag, (Barn av vår tid) sen under middan så sjöng jag på några rader ur "kolla kolla" "å jag trodde jag var stark, men jag hamna i en park och levde på att sälja...", sen kommer ju refrängen med hadelätten umpapa och allt det där, får man inte göra osv, sonen 7 år undrar vad var det man inte fick göra? Jag: vad finns det som man inte får sälja som rimmar på park? Han funderar en stund, säger sen "bark!" Barn skall vara barn, så det är väl lika bra, förklarade dock att barkförsäljning inte är olagligt. (inte än så länge)
4-åringen kom på helt plötsligt, "visst är det farligaste som finns att blåsa cigaretter?"
Hon lovade också att hon inte skulle "blåsa cigaretter" varken nu eller senare. Låter bra!
Skall man vara "true straight edge" så skall det väl vara ett eget beslut, taget i tidig ålder.

Kvällens soundtrack (efter Nationalteatern alltså): Windmills by the ocean, Wovenhand "threshingfloor", Damien Jurado "Saint Bartlett", Peter Broderick "Music for falling from trees"

Kan nog komma mer utförliga recensioner på en del av dessa skivor snart. En arbetsdag kvar till semestern!
Hörs/Krister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar