counter

söndag 18 april 2010

Slut på helgen

Då var helgen över igen, tyvärr alldeles för snabbt. Hade tänkt hinna med att recensera lite skivor i helgen, bl.a. den ursnygga A Storm of light/Nadja splitvinylen jag köpte förra helgen, men det får vänta. Har haft fullt upp med att göra vanliga svenssonsaker, som handla, fixa cykel åt sonen justera cykel till dottern, handla hylla på blocket mm, mm Hann med en loppisrunda, som vanligt på jakt efter obskyra skivor, men idag blev det klent resultat. Hittade visserligen lite kul cd-skivor i en låda, frågade om pris, 5 kr och uppåt, svarade killen. Ok, plockade ihop en del grejer som jag tänkte att jag kunde lyssna på och sen sälja nästa helg på skivmässan om det inte var nåt för mig. I alla fall när jag visar fram de tio skivorna jag har hittat så säger han, " du har verkligen hittat dom mest ovanliga, men du kan få dom för 500:-". Det blev naturligtvis inget köp. Många av dessa skivor har jag sett för 20-30 kr förut och skulle han ha sålt dom till Skivaffär´n på Västerslätt så hade han fått 5 kr styck, så det fick va, men ångrar ändå lite att jag inte köpte Screaming Trees skivan. (har fått nån sorts grungeåterfall)
I alla fall, på vägen mellan alla olika ställen hann jag i alla fall lyssna på lite bra grejer. Bl.a. en fantastisk låt av Stephen R. Smith, (Confused Moth, från the elegy box,(se bilden) 6 cd-skivor fulla av drone, ambient, noise och avant-garde-artister) snacka om att det är en produktiv kille och som sällan eller aldrig gör nåt dåligt. Förutom skivorna i eget namn har han även släppt ett flertal skivor både som Ulaan Khol, Hala Strana och Thuja. De flesta rör sig i gränslandet mellan drone och ambient med vissa inslag av folk. Nä nu är det dags för lite sömn, men eftersom en sjuk son ligger i min säng lägger jag mig någon annan stans och lyssnar på några earth-låtar innan jag somnar. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar