counter

lördag 6 mars 2010

Vad är Do you dream of noise?

Do you dream of noise? Har varit ett undergrounddistro i ca 10 år, jag har bytt med band, bolag, osv samt köpt in sånt jag själv gillar och sålt. Under hela tiden har jag även haft en mailinglista där jag har skickat ut nyhetsbrev när jag har fått in nya skivor osv. För några år sedan bestämde jag också att jag ville vara med och släppa lite skivor. Hittills har det blivit 2 samsläpp med bolaget Burnt toast vinyl (Philadelpia USA) Vi har släppt the Magic lantern cdep och en 5 låtars vinyl ep med Isolation Years, 5 exklusiva låtar på en sida av en 12" vinyl, på b-sidan är det en etsning i vinylen. Har även blivit två cd-r släpp. Soapbox - the funeral ep och North coast symphony. Har även recenserat skivor och konerter iblnd, men nu har jag bestämt mig för att samla ihop lite mer på samma ställe, så bloggen "do you dream of noise?" kommer att vara en blandning av skivrecensioner, konsertrecensioner, olika listor, väldigt subjektiva beskrivningar av band och skivor, reklam för kommande arrangemang, skivor, händelser osv, samt, precis som vilken blogg som helst, där jag kan skriva om nåt som har gjort mig arg, glad, irriterad osv.
Kommer att försöka börja lägga upp lite av de skivor som jag har till salu, men det tar säkert ett tag, men ni är välkomna med frågor om vad jag har, vad jag kan ta hem osv. En del skivor finns på en lista på min myspacesida www.myspace.com/dydon (under bloggposts) men den är inte så uppdaterad.

I vilket fall, ikväll blir det i alla fall House of metal, ser fram emot att se August burns red och Lamb of God, men kan säkert bli en del andra trevliga konserter också.
Kan också avslöja att det pågår planer för ytterligare ett skivsläpp för Do you dream of noise? Exakt vad det rör sig om får ni veta om ett par dagar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar